6/010 Barraca dels Dipòsits 1.0

B333 portada

GAIREBÉ UNA COVA

INTRODUCCIÓ

Barraca de vinya d'aspecte molt primitiu que aprofita l'espai entre blocs caiguts de la cinglera adjacent. No cal dir que la barraca està perfectament integrada a l'entorn i si no és que hi vas de cara, és pràcticament impossible reconèixer-la.

SITUACIÓ

Del Pont del Burc remuntarem la pista dels xiprers en direcció a la casa de La Bosqueta. Abans d'arribar al collet haurem deixat a la nostra dreta el trencall de Mossèn Enric d'Ossó. Arribats al coll deixarem la pista i sortirem per la nostra esquerra per seguir un corriol asenyalat com a GR a lloms del Serrat del Savi. Deixarem un trencall a la nostra esquerra i revoltarem per sota un morral bo i girant de pujada cap a la nostra esquerra. Planejarem una estona i baixarem fins a situar-nos a la capçalera del torrent de La Bosqueta, deixant una pista a la nostra esquerra i arribant-nos tot seguit fins una cruïlla. Nosaltres seguirem rectes cap a l'est, remuntant i sense deixar la pista. Deixarem a la nostra dreta un corriolet que va fins a uns dipòsits d'aigua. La pista discorre de nou pel llom carener i la deixarem sortint per la nostra dreta, per entremig d'un collet que fan les cotes 552 i 557. Trobarem la barraca a la nostra esquerra, havent baixat uns 10 metres del collet. Si seguim baixant trobarem una caseta i un camí que, a la nostra dreta, ens durà a la casa de La Bosqueta.

DESCRIPCIÓ

Barraca de vinya de planta trapezoidal que aprofita la paret d'un bloc caigut, en terres de La Bosqueta. La construcció fou bastida a partir d'un parament paral·lel a la roca i un altre al fons que entapissa la paret terrosa de la cinglera. Les cinc lloses planes constitueixen la llinda i les quatre restants la tapadora, un model constructiu semblant als dòlmens que hom sol considerar dels més antics en aquestes construccions rurals.

CARACTERÍSTIQUES

Tipologia- MT (Margera Terrera) 1 Muntant
Altura barraca (h) - 1,60m
Amplada barraca (a) - de 0,56m fins a 1m al fons
 Llargada barraca (ll) -2,62m
Altura porta (ph) - 0,91m
Amplada porta (ap) - 0,56m
Amplada muntant (am) - 0,65m
Orientació porta - N260 (S-W)
Situació- Solei, propera a la cinglera.
Llinda- 5 lloses planes

CROQUIS

B333 CROQUIS

LLOPS A CASA

A Sant Llorenç Savall havien sentit a contar a una vella padrina que un llop va treure el cap pel forat d'una gatera

MANENT, Albert. Quan els llops corrien pel Vallès. Diari el 9 Punt (18-8-2002)

{play}images/stories/mp3/marxapedra.mp3{/play}

Els comentaris han estat suspesos temporalment.