Mirador de la Vall d'Horta, cova del

Mirador de la Vall dHorta covaWEBTOP

DOS ULLS US OBSERVEN DES DE L'INTERIOR

INTRODUCCIÓ

A finals de 2023 el Ramon Suades em va guiar cap als Emprius per anar a trobar una balma amb vestigis antròpics que tant ell com el Xavi Pereira havien vist de lluny i van finalment aconseguir trobar. Pel camí de baixada - en el tram final d'aproximació - jo anava comentant que em semblava veure potencials forats per tot arreu però el Ramon em va convidar a no distreure'm i vam arribar sense més dilacions a la balma del Mirador de la Vall d'Horta. De tornada però, vam anar repassant les parets amb més calma, fins que vam trobar la cova.

SITUACIÓ

Partint del Marquet de les Roques (Vall d'Horta), pujarem fins al collet del Llor, seguint en direcció a Finestrelles. Del collet passarem ran de la Foradada de la Vella, amb l'agulla de la Vella a l'altre vessant. Un cop enfilats al llom dels Emprius passarem de llarg els trencalls del Cau dels Emboscats i també el del Queixal Corcat i resseguirem el llarg rocater que és la frontera Mura/Sant Llorenç Savall. Travessarem una franja de bosquet i seguirem pel llom, ens decantarem cap a ponent dels Emprius i el camí enfila un collet on hi ha ben visible la capçada d'una pinassa. Sortirem per la nostra dreta a trobar el pi. A la capçalera de la canal també veurem un pi tort completament mort però encara d'empeus, un altre pi tort viu i més avall una alzina de tres peus. Baixarem la canal passant pel costat d'un bloc encatifat de molsa, progressant ajupits per una munió de boixos, vidalbes, esbarzers i ben aviat  a la nostra esquerra trobarem la cova del Mirador de la Vall d'Horta.

DESCRIPCIÓ

Petita cova que té el seu origen en una diàclasi N20 i formada damunt la base d'un nivell de gresos; la boca d'accés i el tram inicial fan més de dos metres d'alçada. Als tres metres i mig de recorregut el sostre s'acota fins a trobar una franja força concrecionada amb una colada estalagmítica que divideix el recorregut en dos ramals molt impracticables;  el sondeig de les dues branques dóna uns 3 metres pel ramal esquerre i uns 4 metres pel ramal dret.

CROQUIS

Mirador de la Vall dHorta covaCROQUIS Mediana

CODI CAVITAT

Conca de la Vall d'Horta 09 / 60 (provisional)

Els comentaris han estat suspesos temporalment.