Cantelluda, cova

cantelluda cova top large

Una altra descoberta d'escaladors

INTRODUCCIÓ

A primers de 2011 l'escalador Xavi Pereira fou el protagonista de la descoberta d'aquesta cavitat situada a la Roureda de La Mata.  El nom de la cova prové de la propera agulla homònima.

SITUACIÓ

Partint de l'aparcament de La Falconera caldrà davallar fins el Collet de la Sabatera i allí prendre el trencall a la nostra dreta que puja i passa pel cim del turó de la Roureda. Davallarem el turó seguint el camí, i en pocs minuts mirarem de trobar a la nostra dreta l'agulla Cantelluda i a continuació una canal que ens permeti baixar a peu de cingle*. Un cop a baix resseguirem el cingle a la nostra dreta, en direcció sud, fins a trobar l'inici d'una canal. La cova Cantelluda és al capdamunt d'aquesta empinada canal. Aneu en compte que el sòl és molt bellugadís i és fàcil fer caure pedres!

* Per si pot servir de pista: la canal per davallar a peu de cingle es troba ABANS d'arribar a l'agulleta de la Roureda, que es troba a l'esquerra del camí de La Roureda. Si trobem aquesta agulleta, és que haurem passat de llarg el trencall de la cova.

DESCRIPCIÓ

Cavitat d'una única galeria de direcció N120, amb uns 10 metres de recorregut força ascendent. La boca d'entrada assoleix uns 6 metres d'alçada i, tot i amb això, és força invisible a causa dels marfulls i de l'adernar que creixen a peu de la cova i amb els quals ens podem ajudar per pujar la canal, especialment el primer tram. La cavitat fineix en un caos de blocs. Paga la pena la vista del Montcau i els Cortins enmarcats per les parets de la cova Cantelluda.

CROQUIS

cantelluda cova croquis medium

CODI CAVITAT

Conca de Nespres 07 / 075

ENLLAÇOS

{audio autostart}giacchino.mp3{/audio}

Els comentaris han estat suspesos temporalment.